onsdag 19 januari 2011

årskrönika (lite sent)


Connie

Startade lkl Elit lite på chansning och missade metallapporten och tyvärr ett 2a pris 248,5p

IPO3 Knickarp, 1a tävlingen för i år och jag valde att bryta henne i spåret, då jag kände att hon hade svårt att fästa och började stressade upp, vilket jag inte tål...

IPO3 i Halmstad hade vi förberett oss bättre och slutade på 282p & cert (nr2)

IPO3 i Såtenäs 284p & knep det sista certet och därmed SE B(ipo)CH även klara för bruks-SM.

SM Edsbyn slutade vi på 8e plats och 260p, målet uppnått med att ligga på mellan 80-90p i varje gren! Lite otur & orutin gjorde att vi inte presterade vad vi brukar, men är grymt nöjd över våra prestationer!

IPO3 Sturup 277p & cert

IPO3 Halmstad 278p och certpoäng.

Ofelia

Födde 8 (6+2) valpar på Kennel Daneskjold, allt gick bra & Ofelia var en superduktig mamma, det är med spänning vi ska se hur dessa valpar utvecklas.
IPO3 Sturup, Ofelias debut i klass3 och gjorde en bra tävling på 281p & cert.

IPO3 Halmstad 287p & cert.

Och med dessa resultat har vi kvalat in till VM FMBB 2011!

2011
Förutom att vi hoppas på ett skadefritt år, ska vi försöka få ut maximalt i vår träning så vi kan prestera det yttersta på tävling, som tur är finns det mycket bra människor runt om kring oss som hjälper till & delar med sig av sin erfarenhet, vilket jag ska utnyttja till max ;) Även om jag är en tävlingsmänniska så ska vi ha kul på vägen och se till att vi utvecklas i rätt riktning!

Tack alla hundvänner för 2010, nu spottar vi i nävarna och laddar för 2011!

/Frida, Connie & Ofelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar